parvazeyekfereshte

پرواز یک فرشته

parvazeyekfereshte

پرواز یک فرشته

خونین شهر

اینجا خرمشهر و این هم کارونش 

با گرمایی ۳۶ درجه ساعت ۱۲ ظهر که تا ۴۲ درجه خواهد رسید


این هم مرز ایران و عراق روی مپ

نظرات 2 + ارسال نظر
monparnass سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 01:26 http://onparnass.blogsky.com

پس در واقع اونی که شنیده بودم اروند بوده نه کارون !!!
ممنون از توضیحاتت

پ.ن : به دلیل همراهی در مسافرتهای کاری همسرت ، یه مارکو پولوی درست و حسابی شدی ها !!!

دقیقا اون اروند هست که خیلی عمیق و عریضه
قابلی نداشت
پ.ن بله همین طوره که میگی ،راستش من خیلی اهل مسافرت نبودم و سخت میگرفتم اما به لطف کار و اهل سفر بودن همسر من هم مارکوپو لو شدم و فقط ۴ تا استان هست که تا حالا بهشون سفر نکردم که یکیش متاسفانه استان شماست

monparnass دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 13:58 http://monparnass.blogsky.com

سلام
تصورم از کارون یه رودخونه پهن و گود مثل دانوب بود !!!
این رودخونه اونقدر ها هم پهن و گود به نظر نمیاد

شنیده بودم کشتی های بزرگ وارد کارون می شدند
اشتباه شنیده بودم؟
یا
کارون خشک شده و به این روز افتاده؟

سلام
کارون حدود ۵ تا۶ متر، عمیق ترین قسمتش عمق داره البته به گفته افراد محلی..
و معمولا هم لایه روبی میکنن تا بتونه کشتی های کوچیک تردد کنن.قایق که فراوون داره.
اما کارون در قسمت های بالاتر و در شهر اهواز کم اب تر هست و اینجا چون به دریا نزدیکه آب کارون با دریا قاطی میشه و در واقع در خرمشهر آب شیرین نیست و شوره و با مد دریا پر اب میشه .کارون در یک قسمتی که روی نقشه مشخصه در قسمت چپ عکس سوم به اروند میریزه که اروند خیلی بزرگ و پر ابه و حتی تا ۲۰ متر هم عمق داره و کشتی های مسافربری تردد میکنن .یک کشتی داره که هر روز به مقصد کویت مسافر گیری میکنه و این اروند از وسط مرزبندی شده بین ایران و عراق.
اینطور که میگن قراره یک کشتی هم برای مسابقات جام جهانی به مقصد قطر بزارن که مردم بتونن برای مسابقات به سفر قطر کنن حالا چقدر عملی بشه و یا اینکه مثل بقیه وعده ها پوچ باشه مشخص نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد